måndag 16 februari 2009

Jag hörde fåglarna viska....Zwei Herzen im Drei-viertel-Tackt...I heard some birds singing....soon it will be spring


Snön faller jämnt och ymmigt, termometern visar bara -1
MEN DET ÄR VINTER; SPORTLOVSVECKA OCH VECKA 8 (....där även vi i Skåne få snö) men ändå ser jag många tecken på den annalkande våren, snödroppar, vintergäck, och det dagligen växande dagsljuset......ahhhhh
Der Schnee fällt gleichmässig und sachte, Woche 8 im Kalender des Jahres 2009, da sind hier in Schweden die Winterferien - Sportferien genannt..... jedes Jahr ...komisch, gell, fällt Schnee gerade in KW 8....wenns bisher nix gab...so schneit es in Woche 8......und nun fällt der Schnee. Herrlich, das Kind in mir erwacht jedesmal.

9 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vilka sötnosar :D
Visst är det härligt att vi fått lite snö i Skåne!
Tack för dina goa ord! Det värmer så gott :D
Kram Lily

Monica sa...

Ååååhh vilka sötnosar! Kanon att de kommer med viskningar om våren...i Sthlm har det singlat snöflingor så vackert i dag. Hoppas det blir lite snö till nästa vecka, då det är sportlov här. Alla barn blir så glada då...inbillar jag mig i alla fall :)
Tjing
Monica

Linda Lunda sa...

Hoppas du har rätt... för jag vill verkligen ha vår NU!
Linda

Wienermädel + Co sa...

sind die lieb!

Schnee haben wir jetzt sogar in Wien

Merja sa...

Vilka söta turtur duvor!! ...fast duvor var det väl inte;)
Vårtecken här skulle väl vara dagsljuset då. Man märker att det har blivit längre dagar. Annars är det dåligt med vårtecken. Men jag känner mig rätt nöjd med all snö:))
Ha det bra!

Gunilla sa...

Vilka söta fåglar. Ja våren hoppas jag kommer snart men vi har så mycket snö så jag får nog vänta. Men bara det är soligt och fint ute så gläds jag åt det.Vi har -13 och sol idag.

Ha en fin dag

Gunilla

Annika Christensen sa...

Jag njuter varenda dag.
Vilka fin fåglar du har gjort förstår att du har fågelsång även inne. Om inte annat så tror jag att du har fågelsång och kärlek i ditt hjärta.
Ha det gott
Annika

Anonym sa...

Fåglarna ute fattar ju alltid tidigare än vi människor att det faktiskt kommer att bli vår snart. De sitter och skriker sin "tjoho-snart-är-det-vår-igen-låt" i trädet utanför hela dagarna medan vi människor går och muttrar över snön och kylan! Vi borde lyssna på dem som har fattat det här med våren!
Växthusmadam

Lapplisor sa...

Vasaloppet börja snart, tücke jag..
Da hast Du ja doch noch Freude bekommen, in Form von Schneeflöckchen :-)
Hier nieselts arg, und ist so grau ..doch sind in der Frühe die ersten Wildgänse über uns gen Norden geflogen - gerne wäre ich ihnen gefolgt ..
♥☼♥Barbara♥☼♥