tisdag 10 februari 2009

An other day off from work


and a wonderful walk along the beach - again.
I found lots of funny looking flintstones, such with wholes in them and off course I got an idea what to do with them. A mobile. Have already made one a couple of years ago, along the shortside of the carport. It looks interesting.
Now I will make another one....
Även idag är jag ledig, och blåsten och kylan till trots marscherade jag ner till stranden igen. Denna gången i syfte på att plocka flintstenar med hål i.
Tanken var att bara plocka små sådana, men Petra i ett nötskal.
Hunden hade roligt i början, men ju mera stenar jag stoppade ner i jackfickorna ju besvärligare blev det att tar sig fram och då tyckte Kennya inte längre om att vara med. Hoppas att ingen som känner igen mig har sett hur jag konkade hem :O)
Och så kom jag ihog en liten cykeltur ner till stranden för att fika där en solig kväll för ett par år sen.
Hade bara en påse med mig med smörgåsar och en saftflaska i.
Hittade stenar och mera stenar, plockade och var helt lycklig..tills jag kom på att jag inte hade nåt att få hem dem med.
Cyckelkorgen hade jag ingen den tiden, jag tyckte det ser "tantig" ut.
Som kvinna är man ju kreativ och uppfinningsrik bara en gång om dagen, i mitt fall altså från tidig morgon till sena kvällen, eller hur?
Jag tog av mig T-shirten och knöt ihop ärmarna, fyllde hela tröjan med stenar och placerade byltet på cyckelhållaren.....det gick bra och ingen märkte att den svarta BH´n inte var en bikiniöverdel....hoppas jag.
Dessa stenar hänger sedan dess på nylonsnören längs carportens smalsida och dingla muntert i den eviga skånska blåsten.

7 kommentarer:

Linda Lunda sa...

NIIIIIIIIICE!!!!

Gunilla sa...

Jättekul ide med stenarna. Här uppe hos mig går det inte att göra sådana fynd.

Ha en fortsatt bra kväll

Gunilla

Lily of the valley sa...

Härligt att fynda vid/på stranden!
Det är livskvalité :D
Kul idé att göra en mobil av stenarna.
Hur är det hos dig nu ikväll, har ni snö?
Det snöar lite smått här men det lägger sig inte, än!
Ha de gott
Kram Lily

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Lily: Här har vi ett par centimeter snö men mindre än dem prognosticerade.
Hoppas på mycket mer :O)

Gunilla: var bor du?
Har förstått att det ska vara långt uppe i landet..men.?

Alla: Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram, Petra

Millan sa...

Tänk att hitta sådana stenar vid stranden, så underbart.
Hoppas du får behålla din ström i natt.
Kram

ninifee sa...

Oh - nimm mich mit - ich will auch ans Meer und Steine und Muscheln und anderes Treibgut sammeln. Apropos Winter - vorhin hat es wieder alles überzuckert - aber es stürmt immer noch und ist grausig kalt. Selbst die Katerse wollen nicht vor die Türe - Vögel hin - Vögel her.

Machs gut Frau Flintstone
ninifee

Lapplisor sa...

Herlich sind Deine Steinfunde .. mit anderen Worten - " Du bist steinreich " :-))
ich gehe auch gerne auf Stein-und Muschelsuche ..sammle da aber mehr die " Herz-Steine "...
die Holländer knoten die Löchrigen übereinander, und hängen diese " Reihen " dann nebeneinander auf..was auch sehr dekorativ ist.
Liebe Valentinsgrüsse zu Dir, aus dem "Schneeland" in NRW- knappe 20cm sind es...
♥☼♥Barbara♥☼♥