söndag 21 februari 2010

Först ute i år är Snödroppar - Die ersten Schneeglöckchen dieses Jahr - First Snowdrops this year


Igor den 20:e januari upptäckte jag de första blyga snödroppar.
Jag kom hem från Svågertorp där jag vinkade av sonen som åkte över till
Kastrup och flög till Stuttgart. Folk på perongen tyckte säkert att jag
var inte klokt...som jag började lipa när tågdörrarna stängdes.
Vet fortfarande inte hur jag lyckades köra hem
igenom vattenfallet som forsade ur mina ögon.
Men nå väl, trädgårdsrundan är alltid bra medicin och så blev jag belönad
av åsynen av dessa första snödroppar...alltid nåt eller hur?


Gestern entdeckte ich die ersten Schneeglöckchen die sich durch den Schnee kämpften.
Ist doch schon mal was - das Gartenjahr beginnt also seit gestern ;O)

3 kommentarer:

gittan sa...

Din stackare, jag kan tänka mig att det är svårt!

Snödropparna tittade minsann upp här också invid husväggen. Visst blir man lycklig när man ser dem =) Kram gittan

Cilla sa...

Härligt att hitta vårens första blommor. Jag letade i morse på min trädgårdstur med hunden, men här ligger snön fortfarande tjock!

Elinore sa...

Här är det ingen chans att få se snödroppar ännu på ganska länge. 70cm snö och på vissa ställen de finns, ca 1 m snö i vallarna. Men våren kommer väl så småningom hit också.
Lite lyckokänsla mitt i det jobbiga.
Alltid så svårt med avsked....man får lov att fälla tårar...
Mvh Elinore