fredag 23 januari 2015

Äntligen en Trädgårdskalender som jag verkligen gillar - Ein Gartenkalender so wie ich ihn mag







Vad glad jag blev när jag hittade denna kalendern-den är helt perfekt.
Inga suddiga amatörfoton som i de flesta trädgårdskalendrar. 
Här finns endast fina, tecknade bilder och skisser.
Lagom med plats till egna noteringar, anpassad till årstiderna.
Lite tipps om vad som är aktuell att göra och recept som är enkla men goda. 
För min del helt lagom att endast notera händelserna  veckovis.
Kalendern är så härlig att ha i handen, den kommer att vara min 
trädgårdsvän de kommande tre åren framöver.
Jag önskar er en riktig mysig helg,
Petra
***
Endlich hab ich einen Gartenkalender gefunden den ich absolut perfekt finde.
Keine verschwommenen Amateurfotos wie in den meisten Kalendern.
Hier gibts nur feine, gezeichnete Bilder und Skizzen.
Gut angepasst mit Platz für eigene Notizen, angepasst an die wechselnden Jahreszeiten.
Einige brauchbare Tipps was zu tun ist und Rezepte die zwar einfach, aber sehr gut sind.
Für mich ein toller Kalender wo man nur wochenweise aufschreibt was besonders war im Garten,
und das drei Jahre lang, man kann "zurück träumen" wenn das nächste Jahr beginnt...
Dieses Buch ist so schön im Format und toll anzufassen,
das ist mein Gartenbegleiter die kommenden drei Gartenjahre hindurch.
Schönes Wochenende,
Petra





1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Den ser jättefin ut Petra.
Du har ju så många fina bilder så du kan väl göra en egen?
Ha en skön helg
Annika