söndag 30 april 2017

Ramslök - Bärlauch


Vilken skattkista jag äger !
Sakta går jag en trädgårdsrunda, jag brukar inte trampa på
växterna med flit, men är det ramslökstider kan jag inte låta bli.
Doften som sprider sig är helt underbar....vitlök.
(tur jag har många kvadratmeter av den fantastiska växten)
Ramslök smakar och doftar vitlök och man kan frossa i den på olika sätt.
Och det är en njutning utan att man luktar vitlök efteråt man ätit av den.
Här bjuder jag på ramslöksmör.
Passar utmärkt på rostad bröd eller varför inte lägger en klick av det på en bit grillad kött. Hmmmmmmmmmmmmmmmm. Underbart !
Ha en fortsatt skön helg, 
Petra


1 kommentar:

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

Ich denke mal das ist Bärlauchbutter. Mein Mann hat auch vor 2 Wochen ein Büschel vom seinem Sonntagmorgenspaziergang mitgebracht und ich hab die Butter teilweise eingefroren fürs Sommergrillen.

Grüße Ramgad