måndag 28 september 2009

Roliga loppisfynd - Flohmarktbesuch

Ett av mina favoritställen när det gäller fynda och leta är Erikshjälpen.
Där hittade jag den söta brödkaveln i glaserad keramik och trä.


Glaskaveln är nu fylld med väldoftande Anisstjärnor och används flitigt.


I lördags var vi i Lübeck, och där hittade jag denna roliga krok av kraftig plåt.
Kennyas hundkoppel dinglar nu på kroken ;O) passande tycker jag.
Det finns så många fina småbutiker som är fristående, och dessa är värda ett
besök. Ingenting är tristare än att resa runt och se samma kedjor överallt,
oavsett var man befinner sig.
Lång leve mångfalden och det kreativa företagandet.

6 kommentarer:

Merja sa...

Kul att varit på resa.
Glas kavel har jag aldrig sett. Själv har jag bara tråkig i plast och en liten i trä. Erikshjälpen har vi här också. Det brukar vara kul att titta in ibland:)
Ha det gott!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Petra!
Visst är det härligt med loppis och Erikshjälpen, jag går alltid därifrån med ett leende på läpparna.
Ha en go vecka,
Lydia

gittan sa...

Vilka fina fynd du gjorde. Glaskaveln var ju läcker! Bara att byta innehåll efter humör och årstid. Tänk att jag försöker få mina döttrar att inse att vitsen av att åka till en annan ort/ett annat land är att det finns så många roliga butiker som vi inte har här hemma. Vid vårt senaste besök i Tyskland förbjöd vi dem att gå in på HM,Gina Tricot och alla de andra. Och gissa om de hittade skojiga saker/kläder - bilen var knökfull och då hade vi en balklänning med hem också =)
Ha en fin vecka / kram gittan

Millan sa...

Roliga fynd, glaskavlen var häftig och kroken var med ett fynd.

My Mother's Garden sa...

Hello Petra~
Those sure are pretty rolling pins. Just stopping by to say hi. Hope things are going well and that the fall season is bringing beauty to your garden.

Lapplisor sa...

Hej Petra
Da warst Du mal fix in Tyskland :-))
schöne Sachen hast Du gefunden ..
und auch ich mag hier nicht in die Shops gehen, die diese " Allewelts Produkte " führen ...
♥☼♥Barbara♥☼♥