måndag 8 februari 2010

Kyra min drake har fått en syster Mein Drache Kyra hat eine Schwester bekommen A new Dragon was born




Få jag presentera? I söndags, efter flera timmars skapandet föddes denna underbara varelsen. Inte helt lätt må jag säga!
Kyra - min älskade vita drake satt tätt intill mig och observerade varje rörelse mina händer utförde. Leran, 5 kilo för att vara exakt har legat glänsande fuktig framför mig på bordet...och på kvällen var en alldeles ny drakflicka född.
Kyra och jag var jätte nöjda. Vi vet inte vad hon heter än - den nya draken.
Trött som alla nyfödda är, och i synnerhet jätte trött som alla nyfödda drakar är somnade lilla sötnosen genast. Och sedan dess sover hon och snarkar så huset skakar i fundamentet.
Snälla, finns det någon därute som vågar ge husrum åt en nyfödd drake???
Drakvalpar måste som vanliga valpar vara hos mamman minst 8-10 veckor, men det går att tinga :O)
Kram

15 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åhhh, det var den gulligaste draken jag sett, sååå söt! Du är ju fenomenal, berätta mer om henne!
Hur stor var hon vid födseln? Tåler hon att vara ute i trädgården...fast inte i frost väl?
Ska hon fortsätta vara naturfärgad, eller ömsar hon skinn så att hon blir vit som hennes syster? ;o) Pris?
Hon kommer att göra största succén på din vernisage! :o)
Sååå spännande, visa gärna fler alster,
kram Lydia

gittan sa...

Jisses vad söt hon är! Jag håller i övrigt med Lydia. Hon hade gärna fått slumra i min upphöjda rabatt till våren ;P
Kram gittan

Annelis hantverk sa...

Nej men oj så söt man kan bli!
Ha en skön dag tillsammans!

Gudrun sa...

Vilken sötis!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tänker på dig när jag läser om vad som händer i Afganistan. Hoppas du får hem din son snart!
Kram
Eva

Bea sa...

Hej min vän! Så söt hon är där hon ligger och pustar ut efter alla strapatserna :)
Du är en väldigt duktig skapare i lera. Full av beundran!
Kram / Bea

Annika Christensen sa...

Vilken sötnos...
Synd att du bor så långt bort.
Hur hinner du...??+ med allt...
Annika

Monica sa...

Kyras kompis är jättesöt...
Tjing
Monica

Monica sa...

Underbar sötis,,fem kilo ,,är hon av stengods kan hon vara ute jämt?
blir nyfiken vem adopterar henne!
Ha en go kväll kram MOnica

My Mother's Garden sa...

Oh, Petra!
Congratulations on your new arrival! It's just precious! I loved reading about all of the vital statistics.:)
I hope you are well and keeping warm.
~Karrita

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Till Alla: Mina Älvor och Drakar är av Lergods, klarar utomhuslivet i ur och skur men inte vintern utomhus. De är so söta att de är lika fina inomhus på fönsterbrädor, spiskransar(kaminen) på tavelhyllor....överallt.
Älvpojkarna är mellan 30 0ch 45 cm höga, drakarna ca 30 cm ggr.30 och 20-30 höga. Flickorna varierar i storlekar. Kommer efter Påskutställningen även att jobba med stengodslera, men gillar denna rödbrännande sorten lergods kollosalt, den tillåter filigrana arbeten...som ni säkert ha märkt är jag pedantiskt noga med ansikten och detaljer, och då är just den leran kanonbra.
Kram, Petra

Lily sa...

Vad fin hon är och så kul för Kyra att få en syster!
Kram Lily

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Tänker på dig Petra och dina fina figurer...hur går det? :o)
Tack för betalningen förresten, såg den idag! ;o)
Tänker också på dig och din son, tack och lov att han kom hem till Sverige, kan bara föreställa mig hur ni kände er när ni fick nyheterna från Afganistan...
Ha det så bra och rå lite extra om varandra,
kram Lydia

Lillianna sa...

Åhh så söt!!! Vilken liten sötnos!!
Vad är det för vernisage du ska ha??

Jag skulle inte alls ha nåt emot att ha en sån liten goding ute i trädgården...

/Lillianna

Malin sa...

Vilka jättefina figurer du gör. Drakarna är helt underbara. Hur stor är den och hur mycket kostar den? Var i detta avlånga land kommer du ha din utställning?