tisdag 4 maj 2010

Utflyktens inköp - Sonntagseinkäufe

nämen, så klart kunde jag inte besöka dessa plantskolor utan att köpa nya växter.
Med mig hem följde dessa söta raringar.
En rödblommande Luktpion "Karl Lagerfield"....väntar med spänning på första blomningen...



Sedan kunde jag inte stå emot Trädgårdsvivan "Gold Lace" som nu bor i stenpartiet.



Och denna namnlösa perlagon bedårade med sina fina blad, tyvärr valde jag en kruka utan tillhörande namnskylt, men där ute i bloggvärlden finns det säkert kära läsare som kan namnet och meddela mig?




Jag önskar er alla en riktig fin dag,
Kram, Petra

9 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket fint namn, hoppas pionen luktar lika gott som parfymen:)

Merja sa...

Dömt att misslyckas, med tankar som inga plant köp;)
Spännande med luktpionen! Kan tyvärr inte hjälpa dig med pelargonen. Tittade i senaste häftet från Rockdala, men hittade ingen liknande. Kram

IreneL sa...

Inte kan man låta bli att handla om man är på en handelsträdgård :)
Ha en fin dag! / Irene

Millan sa...

Jag köpte en likadan pelargon som du fast mindre och på min lapp stod det Vancouver centennial. Jag tyckte den hade så fina blad.
Kram

Cilla sa...

Vågar jag mig på att gissa att pelargonen kallas Hitlerpelargon. Jag tror ärligt att min mamma har en sådan. Hemskt naman, men mycket söt. Kanske heter den något annat???

Cilla♥

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Till Cilla usch, vilket fruktansvärd namn, ska googla, om den verkligen skulle heter så, vad jag aldrig kan tänka mig....så slänger jag perlagonen inte bara på komposten utan rakt ner i soptunnan ;O( Kram, Petra

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Till MILLAM: Tack, namnet
Vanocouver Centennial stämmer exakt. Jag googlade/jämförde bilden med min och det är den :O)
Petra

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilka inköp du gjort. Visst är det härligt att få handla blommor, man blir så glad...
HA en skön vecka
Kram anna

Lapplisor sa...

Gerade - vor cirka zwei Wochen - hat Gisela aus Kanada einen Post mit dieser Geranie gehabt ..
zuvor hatte ich sie noch nie gesehen .. und nun gleich bei Dir im Norden, und " überm Teich ", bei Gisela :-)
Viel Erfolg mit Deinen schönen Pflanzen ..
- die kleine Schlüsselblume sieht auch so schön aus ...
Herzliche Grüsse
♥☼♥Barbara♥☼♥