torsdag 23 september 2010

Bokstäver är en stor mode-flyga.....Es ist modern mit Buchstaben...

Jag gillar att experimentera med alla sorters tekniker, nu har jag åter igen börjat och pysslat med något
jag gjorde för länge sedan....att formsåga trä......Bokstäver är ju väldigt aktuella....tänk!
Jag sågar just nu för glatta livet......och kan inte låta bli.....
Men ni som följer min blogg och kanske har läst Allt om Trädgårds reportage om Bäst och Pest....har säkert identifierad bilden på soptunnehuset. Hönsfamiljen som sitter på loftet...det är ett av mina projekt, roligt så det stänker om det.....och jag är glad att Allt om trädgård har publicerad min skapelse...även om det inte hänvisades var det fotograferades och vem som designade det hela...huvudsaken är ju att jag hamnade på sidan BÄST och inte PEST...eller hur. Och jag fick många roliga mejl angående soptunnehuset efteråt.
Att formsåga trä är roligt och det finns knappast gränser för det.......
Jag köpte sådana bokstäver för ett tag sedan, men nu gör jag egna i olika storlekar och formsågar även hela ord och meningar...kul.
Nu lägger jag av bloggandet för en stund.......hälsoskäl...och inget annat....
Tack alla läsare för era kommentarer och tack även till alla som bara titta in här på min sida.....jag vet ju att ni alla finns där ute i  Cyber - rymnden och jag är glad att ni skriver kommentarer och på mejladressen som finns på sidan.  Ha en fortsatt skön och kreativ höst så ses vi snart igen.
See you soon, Petra



7 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åhhh Petra, hoppas du mår bra? Att ta en paus kan vi nog alla behöva ibland.
Dina bokstäver är ju bara sååå snygga, som du säger är det ju riktigt i ropet med allt vad bokstäver heter.
Må bäst vännnen,
Lydia

gittan sa...

Nu blev jag allt lite orolig, hoppas det bara är orken som tryter... Ständigt projekt på gång hos dig, du är så påhittig och gör så mycket fint.
Må väl / kram gittan

Hantverkarglädje sa...

Hoppas bara vi får se vad roliga grejer ditt formsågande blir, för det brukar ju bli det oberoende om du tar i lera eller annat. Fortsätt bara i samma anda.

Bea sa...

Vackra bokstäver och väldigt trendiga :)
Du är alltid så fiffig, påhittig och händig!
Hoppas du mår bra! Sköt om dig!
Kram / Bea

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Grattis till bilden i AoT!! (ibland funkar inte huvudet riktigt när man ser något där det inte riktigt hör hemma...)

VI hörs när du är redo igen...
Ha det gott! stor kram Hillevi

Liselotte sa...

Hej Petra!
Tråkigt att inte få titta in i din trädgård och värld på ett tag. Hoppas du vilar upp dig i verkstan och kanske låter oss få en liten tjuvkik någon dag. Må gott.
Liselotte / Hyby

Gudrun sa...

Hej Petra!
Hoppas du mår bra och att hälsan blir stark.
Själv är det så där. Förkylningar börjar sätta sig.
Vad kul att dina hönor blev så kända, lite taskit bara att inte nämna källan när man använder en bild.
Kul med nya projekt. Jag har också ett trä projekt på gång, det sitter i skruvstädet i snickarboden.
Ha det gott,
kramar från mig.