torsdag 6 januari 2011

De tre vise männen har anlänt

( figurerna är köpta )

Helgdag idag, skönt.
Det var tänkt att spendera hela dagen bara med pyssel och målning.
Men migränen har slagit ut allting-ligger i mörklagda kaminrummet
och hoppas att järnmössan ska släppa taget om mitt huvud.

Önskar er alla en riktig fin helgdag,
Kram Petra
***

Feiertag ist heute. Schön !
Eigentlich wollte ich heute den ganzen lieben, langen Tag nur basteln oder malen,
aber die vermaledeite Migräne hat seit langem mal wieder einen festen Griff,
"wie eine eiserne Mütze" hat sie sich um meinen Kopf gelegt.
Ich liegen im verdunkelten Kaminzimmer und warte drauf dass es besser wird.

Aber ich wünsche euch allen einen schönen freien Tag.
Liebe Grüsse, Petra

14 kommentarer:

Gudrun sa...

Stackars dig, hoppas det släpper snart. Så typiskt när man planerar för att få hålla på med mysigheter.

Luna und Luzie sa...

Hallo Petra,

ich wünsche dir gute Besserung. Das kenne ich auch zu gut....kommt schleichend und hat einen fest im Griff. Du hast es gut beschrieben.
Ich drück dir die Daumen, dass es bald wieder besser ist und du wieder basteln und malen kannst!

Liebe Grüße
Stefanie

Rosenfee sa...

Oh nein...Migräne ist sowas Doofes
Gute Besserung für dich
Liebe mitfühlende Grüsse
Patricia

2 B's World sa...

Du Arme, so stellt man sich aber wirklich keinen freien Tag vor.
Hoffentlich geht es Dir bald wieder besser. Migräne habe ich selbst zwar noch nicht gehabt, aber aus Schilderungen von Betroffenen weiß ich, daß es ziemlich heftig und gaaaanz unangenehm sein soll.

Ich wünsche Dir gute Besserung.
Liebe Grüße von Birgit

mammi sa...

Hoppas migränen släpper. Har inte det själv, men min mor hade, så jag känner till det lite grann.
Angående min tandvärk, som jag gnällde om, så är "både tanden och värken" borta.
Kram

Karin - Mina Rum sa...

Fy, stackars dig. Hoppas du kryar på dig snart. Inte roligt att behöva inta sängläge när det finns så mycket annat kul att hitta på.
Kram!

Hantverkarglädje sa...

Oj det får man hoppas för den mössan är ju inget att vilja ha. Ha det så ok det går.

Bea sa...

Trist med migrän! Hoppas den gett sig och du kan ägna dig åt något trevligare!
Söta Vise män :)
Krya på dig!
Kram /bea

Ninne sa...

Inte ska du ha så ont o dumt nu.. men det är typiskt för den förbaskade migränen. kommer när man äntlign har slappnat av lite o har sååå mycket roligt som ska göras. Jag känner me Dej för jag har varit drabbad, det är ett rent helv...
Tänk om jag kunnat hjälpa dej
Tänker på dej KRam Ninne

Ninne sa...

Glömde -- vilken fin krubba. Har du hittat den i Tyskl. Jag har en gammal i pappier Mache/stavas det så?/ den kom inte fram i år, men den du har var verkligen jättefin. Avis
Ds

Lebenszeit sa...

Oh je ... liest sich nicht schön. Wünsche dir schnell einen klaren Kopf.
Gibt es von den fertigen Hüttenschuhe auch noch ein Bild ? *lieb guck*
An Samen hätte ich eine Akeleien-Mischung abzugeben.
Liebe Grüße
Rita

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

na, das ist nicht so toll. Wir sind aber auch grad froh, dass wir eines der wenigen Bundesländer mit Feiertag sind, denn es gab Blitzeis und einige Blechschäden. So konnte zumindest ich es mir auf dem Sofa mit Strickzeug gemütlich machen, gute Besserung und liebe Grüße

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/
... min 2;a blogg

Oj, så mycket vackert du har.
Satt i dag och pratade med min man om vår dröm, att flytta grillhuset och mura upp en grillplats med "vägg" (insynsskydd).
Du har ju en sån, men med så fina fönster, och detaljer, den är fin.
Vilken grind i trappan...

Kommer på besök fler gånger
Kramar
/Maggan

Shabby Dollhouse sa...

Hallo Petra,

du wirst es nicht glauben,aber in dieser Badewanne sitzt niemand und schrubbert sich die Hornhaut von den Füßen :o)

Wir sind beide Warmduscher *g*

Liebe Grüße und schönes Wochenende!!

Sigrid