onsdag 16 mars 2011

Idag fick jag tag i ett alldeles underbart föremål-Heute hab ich einen richtigen Glückstreffer gelandet

Ojojoj vad jag är salig idag.....ni vet ju att jag gillar helt unika saker....visst sätter min plånbok gränser jämt, jämnt.?....grrrrrm...alltid känns det som....men idag fick jag tag på en alldeles underbar och fantastisk och ultimativ sak.
Jag svävar, jag flyger .....jag är bara glad....när jag landat ska jag avslöja
Och snart kommer ni att få veta vad det är som händer.....
om min urusel internet klarar av det.
Jag vill så gärna läsa era bloggar, kommentera för glatta livet...
men i mitt lilla paradis är det jämnt radio-skugga...
Jag betalar "bredband"...men få bara "slemmig långsam och seg" valuta tillbaka.
Ska ta laptoppen med mig till jobbet och blogga under lunchrasterna ????
YES...det kan jag testa....eller hur?
Bamsekram...var rädd om är.   Kram, Petra
***
Ojeoje was bin ich doch heute glücklich ....
ihr wisst ja dass ich ungewöhnliche Gegenstände und Sachen mag....
Und mein Geldbeutel setzt regelmässig Grenzen...?...regelmässig..?
manchmal mein ich doch...IMMER!
Aber heute hab ich ein absolutes Traumteil erstanden.
---> Auktion.....
Ich hab mich gewunden und verdreht......und dann hab ich es bekommen.
Ich schwebe noch immer...ich fliege....ich bin einfach nur glücklich...
Bald werde ich mehr darüber bloggen, werde euch berichten was ich so mache.
Mein Internet ist immer noch ein Fiasko, ich kann nix machen, es tickt und tickt...
Breitband ist das nicht...auch wenn ich den Preis dafür regelmässig an Telia bezahle......
ich könnte ja mein herrliches Fachwerkhaus einreissen, im Garten im Zelt wohnen...? ...dannn gings sicher superschnell im Internet.
Neeee..nein....also denne, bis bald. Drückerchen, Petra
(in ihrer Wolke)




6 kommentarer:

Helena sa...

Blev jag någe nyfiken då?Nähä då ;-)
KRAM från mig!

Merja sa...

Kan inte annat än bli riktigt riktigt nyfiken nu:) ....vad kan det vara?? Blogga på jobbet...vill veta!
Kram

Millan sa...

Vad nyfiken jag blev och glad för din skull.
Kram på dig!

gittan sa...

Det där lät spännande, blogga från jobbet - det gör ju jag!
Kram gittan

Hantverkarglädje sa...

Håller du oss möjligen på streckbänken ett tag? Vi är ju nyfiken vet du för en salig Petra låter som något intressant.

Ninne sa...

Sitter här i vinterlandskapet o håller på att spricka av nyfikenhet...???
Håll oss inte på sträckbänken alltför länge.
Kram Ninne