fredag 12 augusti 2011

Oväntad present - Uberraschungs Geschenk

I måndags kom jag tillbaka till jobbet efter semestern.
På mitt skrivbord väntade ett mjukt paket på mig.
Det kom från Dagmar i Tyskland.
Hon överraskade mig verkligen på ett härligt vis.
Se bara vilken underbar sjal hon stickade och virkade!
Och så valde hon ett garn som passar perfekt till mitt
tjärntecken "Kräfta"
se bilden nedan....ASTRO garn....härligt.
***
Am Montag var also mein erster Arbeitstag nach dem Urlaub.
Auf meinem Schreibtisch wartete ein "weiches Paket" auf mich.
Es kam von Dagmar aus Deutschland.
Dagmar - Du hast mich wirklich auf eine ganz liebe Weise überrascht!
1000 Dank für dieses wunderbare Halstuch das du so toll
gestrickt und umhäkelt hast.
Nun kann der Herbst kommen, ich werde das Tuch ganz stolz tragen!
Und dazu noch diese Idée mit der Astro-Wolle, richtig für mich "Krebs"
Geht gern mal in Dagmars Blog, sie macht die tollsten Handarbeiten.



 Nu är det fredag igen, synd att det bara regnar och regnar,
men det är något ingen kan ändra på.
Trevlig helg,
Petra
***
Nun ist schon wieder Freitag, schade dass es nur regnet und regnet.
Aber das ist ja etwas das niemand ändern kann.
Ich wünsche euch ein schönes Wochenende,
Petra

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin present! Har du regn idag också? Då hoppas jag att det håller sig bort från skånes västkust för vi vill verkligen inte ha mer regn =(
Med hopp om en regnfri och fin helg / Kram gittan

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken present och vilken tanke bakom med kräftttecknet! Fantastiska människor det finns!
Agneta kram

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

na anscheinend hast du ja auch bereits was passendes für drunter, viel Spaß damit und etwas mehr Sonnenschein.


Grüße Dagmar

Cilla sa...

Vilken ljuvlig present! Du kommer bli sååå fin!

Cilla♥

Ninne sa...

Fin schal till en fin tös
Kram Ninne

Linda's Bak sa...

Vad fin du ska bli. Gulligt av Dagmar. Kram semesterfiraren i regnet