onsdag 14 januari 2015

Sommaren 2014



Bild 1
Här bjuder jag på sommarens härligheter som collage.
Bild 2
En av mina älskade filurer. Den kunde jag ha såld flera gånger...men nix, den tillhör "familjen".
Bild 3
Efter två års pysslande har trädgården framför huset blivit som jag tänkte mig.
Nästan bara lila och vita blommor, men alltid smyger sig nåt annat emellan.....
Förr kunde jag inte ta spaden och rycka ut det....nu kan jag. Fniss.
Min verkstad och lilla "butiken" PLANTASI syns knappast längre.
Kram, Petra
***
Bild 1
Hier zeig ich euch einen kleinen Querschnitt als Collage.
Bild 2
Eine meiner geliebten, selbstgemachte Skulpturen.
Die hätte ich schon so oft verkaufen können, aber NIX, die gehört zur "Familie".
Bild 3
Nach zwei intensiven Jahren mit garteln wurde auch der Vorgarten wie ich ihn mir dachte.
Fast ausschliesslich lila und weisse Blumen, aber immer wieder schleicht sich was andres mit ein,
früher konnte ich nicht den Spaten nehmen und es herausholen...nun kann ich, Lach.
Meine Werkstatt und der kleine "Laden" PHANTASIE ist kaum noch zu sehen.
Liebe Grüsse, Petra


4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Så snyggt med syrenen och allium tillsammans. VAckert möte.
Allt gott
Annika

Merja sa...

Fina mix i din trädgård!

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

ja, die Skulptur ist auch große Klasse.


Grüße Ramgad

gittan sa...

Bilden med allium och syren... sååå vackert! Nästan, men bara nästan, så jag ångrar att syrenerna fick stryka på foten när vi gjorde om trädgården :)