torsdag 19 februari 2015

Gröna knappar blir ett hjärta - Knopfherz in grün


Ute är det fortfarande inget riktigt väder att börja kratta i rabatterna.
Och mitt gröna hjärta bankar och slår....
och så kom jag på idén att göra en ny tygpåse och dekorera den
med alla dessa gröna knappar.
***
Draussen ist es noch nicht richtig "Gartenwetter" um in den Beeten zu rechen.
Aber mein grünes Herz klopft und schlägt.....
und da kam ich eben auf die Idee eine neue Stofftasche zu nähen
und sie dann mit diesen vielen, schönen, grünen Knöpfen zu verzieren.


Nu har jag krukat sticklingar igen.
Kan inte låta bli och föröka mina änglatrumpeter.
Dessa är av den gula sorten...om jag inte blandade ihop de vill säga.
Trevlig helg till er alla,
Petra
***
Nun hab ich schon wieder Stecklinge getopft.
Ich kann es einfach nicht sein lassen meine Engelstrompeten zu vermehren.
Diese hier sind von den Gelben, falls ich sie nicht wieder vertauscht habe....
Ich wünsche euch ein richtig schönes Wochenende,
Petra

5 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Här är det toppen väder för att rensa rabatter. Perfekt efter regnet igår. Lite kladdigt kanske men lätt att rensa.
Fint hjärta du har gjort och extra snyggt i grön.
ha en skön helg
Annika

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

oh Petra, das Herz ist ja wirklich genial.


Grüße Ramgad

Rost och rädisor sa...

Visst får man lite vårkänning av att så och plantera sticklingar. Änglatrumpet är ju så vackra, men jag har lyckats ha ihjäl min.
Ha det så fint
Anette

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilket fint hjärta - och som vanligt får man en massa "vilda" idéer när man ser sånt här! visserligen gillar jag inte att sy och har därför inga knappar, men såna brukar man ju kunna hitta på loppisar. Nu har jag alltså nått att leta efter.....
KRAM
Susie

Merja sa...

Gulligt hjärta! Fina sticklingar. Tror jag har vattnat ihjäl min stackars Änglatrumpet :/
Trevlig helg!