lördag 28 februari 2015

Fyllda Snödroppar - Schneeglöckchen, Weissröckchen


Våren är här, det kan ingen nekar. 
Massor med snödroppar runt huset visar upp sina vita, rena skolar.
Men vackrast är dem fyllda....var och en är en riktig ballerina.
Fåfäng..?...jag vet inte...men stolt kan hon vara, fröken Snödroppe.
Jag önskar er alla en riktig mysig avslutning av februari månaden.
Visst låter ordet mars som musik i "trädgårderarens" öra !
Trevlig helg, Petra
***
Der Frühling ist hier, keiner kann es mehr leugnen.
Unzählige Schneeglöckchen zeigen rund ums Haus herum ihre weissen,
reinen Röckchen vor. 
Aber am schönsten sind die gefüllten...jedes einzelne ist eine richtige Ballerina.
Eingebildet.....?.....ich weiss es nicht......
Aber stolz darf sie sein, Fräulein Schneeglöckchen.
Ich wünsche euch allen einen schönen Ausklang des Wintermonats Februar.
Nicht wahr, das Wort März klingt in den Ohren von uns "Gartlern" wie Musik !
Schönes Wochenende euch allen, Eure Petra

6 kommentarer:

Merja sa...

Håller med,... mars... mmm härligt:)
Underbar bild!! Mina börjar komma upp ur jorden, men har inte hunnit slå ut än.
Trevlig fortsättning på din helg!

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

ja, aber nicht nur für die Gärtner. Ab Morgen darf ich wieder mit meinem Sommerauto fahren.


Dann will ich schönes Wetter.


Drück uns allen die Daumen.


Grüße Ramgad

Rost och rädisor sa...

Så fina de är de fyllda snödropparna. Viss är mars en härlig månad. Nu drar trädgårdsarbetet igång på allvar med frösådder och trängsel i fönstren.
Allt gott
Anette

e-schriefer sa...

Vielen Dank für deinen Besuch in meinem Garten...
Für mich ist es fast unvorstellbar, dass es in Südschweden so wenig Schnee gibt.

Aber freuen wir uns auf den Frühling, wenn der Garten erwacht, erwachen auch die Lebensgeister in UNS....
Lieben Gruß Erwin

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst är det vackert med snödroppar, men trots massor av försök så vill dom inte riktigt växa här! Konstigt, för bara 500 m från oss i en liten hage under en hassel växer det väl 10 x 10 kvm. Underbara, så jag går dit ibland med hunden och bara njuter.....

Annika Christensen sa...

Ja du dom är fina dom.
Allt gott
Annika