onsdag 11 mars 2015

Med stora steg skrider våren fram - Der Frühling marschiert mit grossen Schritten durchs Land


Vilket underbart väder !
Solen värmer min plätt på jorden, jag är ledig idag
och självklart är jag ute i trädgården hela dagen.
Våren är i luften, fågelkvitter hörs i alla buskar, återvändande tranornas hesa skri 
högt uppe på himmelen gör mig så glad.
Jag önskar er alla en underbar vår, var än ni är i detta avlånga land.
Kram, Petra
***
Welch herrliches Wetter !
Die Sonne erwärmt mein Fleckchen Erde, ich hab heute frei
und natürlich verbringe ich den ganzen Tag im Garten.
Der Frühling ist in der Luft, Vogelgezwitscher klingt aus allen Büschen und Bäumen.
Der heisere Schrei der endlich zurückkehrenden Kraniche erfreut mein Herz.
Ich wünsche euch allen einen wunderschönen Frühling, wo immer ihr auch seid.
Liebe Grüsse, Petra

2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde vara ute hela dagen i trädgården men.....
med åldern har jag märkt att jag orkar helt enkelt inte längre! Efter ett par timmars räfsande och rensande igår så var jag helt slut.
Dessutom så ska vi ha middagsgäster i morgon och då måste man ju fixa till lite redan idag, bl.a. bestämma exakt vad vi ska ha och sen åka och handla i Hemse. Bara det senare tar ett par timmar.
Ovanpå det håller jag på att göra en totalt helt ny hemsida åt Gotlandskretsen, Sällskapet Trädgårdsamatörerna - och det är mycket jobb men jättekul!
Så det är rätt skönt att dela upp dagen i lite olika göromål- men några timmar kanske jag hinner med ute!!
KRAM/Susie

Ramgad vom Schönbuchrand sa...

schön, dass an deinem freien Tag solch ein herrliches Wetter war und du gleich gebuddelt hast.


Grüße Ramgad