söndag 8 augusti 2010

Tusen Trädgårdar - Idag står ginden öppen mellan kl. 11 och 16


Tänk er, hela sommaren längtade jag efter regn.
En rejäl skur fick vi för en vecka sedan, så började min semester.
Och idag väckte mig regnet på takfönsterna ;O)
Men, ack, måste det verkligen vara den dagen som det äntligen
börjar regna på riktigt?
Just det ! Det är ju 1000 Trädgårdarnas dag idag.
Men tror mig eller inte, som trädgårdsmäniska jublar mitt gröna hjärta
och jag glädjer mig över varje droppe som faller.
Skulle det verkligen förirrar sig någon hit och vill besöka mitt
vilda paradis, så hoppas jag att det är också trädgårdsmäniskor
för att då vet jag att de inte bryr sig om regnet.
Trädgården är ju grönare när det regnar eller hur?

Tittskåpet som jag visar idag gjorde jag för ca 15 år sedan.

Jag önskar er alla en riktig mysig söndag.
Kram,

11 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Petra!!!!
Du kommer säkert inte behöva sakna folket idag trots regnet.
Entusiaster är entusiaster oavsett väder, hade jag bott närmre hade jag kommit:)
Hoppas du får en UNDERBAR söndag.
Kramar till dig
Marianne

IreneL sa...

Hoppas att det blir uppehåll till kl 11. Lycka till idag!
Ha en fin dag! / Irene

Annika Christensen sa...

Hoppas att du får en toppen dag!
Annika

Cilla sa...

Det kommer säkert strömma in filk i din vackra trädgård Petra!

Lycka till!
Cilla♥

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Önskar så att jag kunde vara hos dig idag, men här är grinden också öppen idag, en annan dag kanske! :o)

(Du, de senaste ggr jag besökt din sida finns där en ruta där det står this image or video has been delete or moved. Den texten ligger liksom bakom din vanliga text och gör det lite svårt att läsa, är det bara jag som ser den lilla textrutan?)

Stort lycka till,
Lydia

gittan sa...

God förmidddag vännen! Jag tror också att du kommer att få besök idag, lite regn har väl aldrig skadat någon trädgårdstok =) Jag håller mig på hemmaplan idag vi är lite trötta efter fyra veckors ledighet (har jobbat mer dessa veckorna med både huvud och kropp än jag gjort under resten av året) har vi bestämt att makens sista semesterdag (har är ledig igen om en vecka förståss) ska vi "bara vara" Jag hoppa satt jag får komma hem till dig en dag i veckan som kommer? Nu närmar det sig med stormsteg och jag vill gärna ha full koll på allt inan jag slår upp portarna. Hoppas du får en riktigt givande söndag med besökare i lagom mängd / kram gittan

Lapplisor sa...

Liebe Petra
Ich möchte Dir auch einen erfolgreichen Sonntag wünschen, mit vielen Besuchern, trotz Regenwetter ...
Hier herum hat die Narur nun genug regen abbekommen, und die armen Leute an Oder und Umland tun mir sehr leid ..
" wann wird's mal wieder richtig Sommer " :-)
Sonntagsgrüsse
von
♥☼♥Barbara♥☼♥

Wienermädel + Co sa...

Gönnen wir der Natur den Regen?
Es gibt so schöne Dinge, die man auch bei schlechtem Wetter tun kann, das wissen wir in der Steiermark sehr gut!!

Trotzdem, es ist Sommer und wir wünschen uns die Sonne zurück ( heute machte sie einen Versuch, aber nur kurz)!
Schöne Sonntag noch

Millan sa...

Hoppas du fick en underbar söndag trots regnet!
Kram

Ageeth sa...

Att besöka din trädgård var underbar trots regn. Jag blev mycket inspirerad av allt grönska och förälskat i dina drakor!

Hälsningar,
Ageeth

Dagmar Grau sa...

auch bei uns war gestern Sonnenschein und Regen, aber es ist doch auch herrlich zu sehen, wie das Wasser auf dem heißen Asphalt dampft, das erinnert mich immer an die Jugend, es gab nichts schöneres als barfuß in die noch warmen Regenpfützen zu springen.

Und die 2 sehen doch aus, als wären sie sich genug.


noch einen schönen Urlaub.